Netherland

20.08.2013 14:22

Ano, po 3 týdnech dovolenkování vám přidávám článek. Jak už napovídá název, tak to bude o tydenní rodinné dovolené v Holandsku. Řekla jsem si, že by asi bylo lepší, kdybych napsala o každém dnu něco zvlášť. Asi vám to nebude přesně sedět na týden, ale cesta taky něco zabere a je strašně nudná, takže o ní vám nic psát nebudu. Každý si dokáže představit 12-ti hodinovou cestu po dálnicích přes (skoro celou) ČR, celé Německo a pak kličkování v Holandsku mezi koly a ještě na úzkých silničkách.

1.den-První den jsme jeli do Amsterdamu. Strašně jsem se na to těšila. Autem jsme tam jeli tak hodinu. Pak se pul hodiny čekalo, až se udělá místo na parkovišti, aby jsme mohli zaparkovat. ◄----Nejdelších 30 minut celé dovolené!! :D A jak jsme tak čekali, tak se nějak začalo kabonit, tak jsme si říkali, že to nic nebude, že to hned přejde...Jenže opak byl pravdou!! V podstatě celý den, co jsme byli v Amsterdamu nám propršel....promokli námi naše "nepromokavé" bundy :D Tak jsme vždycky přešli kousek a někam se schovali. Jednou jsme stáli v parku pod stromy, protože nikde jinde nebylo nic, pod co se schovat. 

Toto je vstupní brána do toho parku. Podle toho co vím, tak je to taková amsterdamský "Central park". Lidé do něho chodí běhat, používají ho jako zkratku přes město a nebo si tam jdou prostě jenom posedět, i když v ten den to moc nešlo.

A další super schovka před deštěm byl Apple Store!! Já Apple Stores miluju!! Zamilovala jsem se do nich loni v prosinci, když jsem byla v Londýně. Lidé v nich jsou milý a prostě si můžete naživo "ošahat" iPhone, vyzkoušet si jak funguje atd. A nikdo na vás pořád nekouká jako v našich malých prodejničkách, kde mají 1 iPhone a jsou rádi, že ho tam vůbec mají. Nebo je také super, že tam mají několik stolů s MacBookama a tam máte k dispozici internet zdarma. Takže pokud jste na FB takový závisláci jako já a nechytnete nějakou wi-fi přes telefon, tak máte možnost bezúhonně checknout FB. Tady je fotka. Ano, je stahla z internetu, ale ja jsem Apple Store nefotila.

Další schovka byla v infocentru, kde měli zajímávý "obchůdek". Dá-li se tomu, tak říkat.

Omlouvám se za kvalitu, toto je zrovna fotka z telefonu.

A teď už poslední schovka. Ta byla dokonalá. CANDY LAND!! Ale bohužel nám tam naši nic nekoupili :(

Ale, aby jste si nemysleli, že jsme byli pořád zalezlí v nějakých obchodech, tak tady máte pár fotek z města.

2.den-Tentokrát jsme si vyrazili do nejznámějšího holandského zábavního parku s názvem "Efteling". Je to něco ve stylu rakouského Prateru. Taková jedna velká pouť. Jenže tady je to tak, že na začátku zaplatíte vstupné a pak si chodíte po tom parku. Můžete jít na jakoukoliv atrakci co si tam vyberete. My jsme byli v podstatě na všech. Vynechali jsme jen horské dráhy, ty moc nemusíme. Když mi bylo mezi 2-3 roky, tak jsem tam s rodinou a ještě známými z Holandska byla. Prý jsem nechtěla chodit na žádné atrakce. Na to si vůbec nezpomínám :D Ale pamatuji si na to, že jsem "Efletingu" říkala "Elfenland", protože jsem si pamatovala jednu atrakci, na které se dívalo na elfy a víly a potom až, když jsem byla větší, tak jsem hrála hru "Elfenland" a prostě jsem tomu dobrách 7 let, tak říkala :D Nechápu :D 

Na konci dne byl dokonalý "vodní ohňostroj". Super zakončení Super dne :)

3.den-Dneska nás taťka vyvezl do Haagu. Ale bylo tak nesnesitelné horko, že teda svolil a vzal nás první půlku dne na pláž do Scheveningenu.  

Ano, ta voda byla ledová. To není jako v Chorvatsku...ale za to tam byl pisecek :D 

A teď trošku z města :)

Nemohla jsem si odpustit nákupy a hlavně ty ceny!! Koupila jsem si tam 3/4 kalhoty za 1€. No nekupte je :D 

4.den-No....tentokrát se to pojalo jako "autovýlet". Jeli jsme se kouknout na nějaké ostrůvky. Ani nevím, jestli jsme je viděli :D Ale jeli jsme převozem asi 1 km místo toho, aby jsme to po silnici objížděli 50 km. Poprvý jsem jela takovým malým přívozem. 

5.den-Dneska jsme byli zase na pláži, ale tentokrát ne v Haagu, ale v Katwijku. Toto město bylo asi 5 minut od našeho kempu a nebylo to tam, tak turisticky proflakly jako Scheveningen, takže se nám to tam líbilo víc. To vám snad ani žádné fotky dávat nebudu, protože za cely den, co jsme tam byli jsme jich udělali asi 5 :D

6.den-No a dnešek byl poslední den, co jsme v Holandsku trávili. Ale byl asi nejlepší. Ráno jsme zabalili stan a ostatní věci a vydali se na návštěvu ke známým. Jsou to Holanďani. Takže jediná možnost, jak se s nimi bavit bylo anglicky. Mě angličtina nedělá vůbec žádný problém. Když mluvili rozumněla jsem jim, nebo jsem si nějaké věci dala dohromady. Jenže můj problém je, že se bojím mluvit. No, ale myslím, že jsem se překonala a pověděla jsem jim toho dost. Hlavně o škole :) Vidíte na fotce toho malého roztomilého chlapečka? Jmenuje se Boris a pořád si se mnou chtěl povídat, ale ja mu nerozumněla, ale byl strašně BOŽÍÍ!! A dokonce mi daval i pusinky :D 

A to je konec jedné ze 3 dovolených, o kterých tu budou články :) na tu další si asi budete muset počkat do čtvrtka :) Doufám, že se vám článek líbil :)